Veelgestelde vragen (FAQ)

 

 

Hoe vind ik een voorstelling op de website?

Vanaf onze homepage, kunt u op 3 verschillende manieren zoeken naar voorstellingen:

1. Via voorstellingen in de menubalk. Als u hierover heen gaat met uw muis, verschijnt er een menu met verschillende zoekopties (zoals op genre, op trefwoord of festivals).

2. U kunt zoeken middels de zoekfunctie rechtsboven in het scherm door daar een zoekterm in te toetsen.

3. op datum zoeken middels de agenda aan de rechter kant van de site.

 

Kan ik mijn eigen plaatsen kiezen?
Dit geldt alleen voor zalen met genummerde plaatsen. Als u de voorstellingspagina naar keuze heeft gevonden, staat er rechtsboven in het scherm koop tickets. Als u hier op klikt, verschijnt er bij 'geplaceerde' voorstellingen een zaalplattegrond. Voorstellingen op locaties zoals de Sint Janskerk, Cellebroederskapel en Kumulus zijn niet geplaceerd. Bij deze voorstellingen kunt u alleen het aantal stoelen selecteren.

 

Hoe bestel ik rolstoelplaatsen?
Rolstoelplaatsen kunt u niet via de website bestellen. Dit kan alleen telefonisch of bij onze kassa. Al onze zalen zijn rolstoeltoegankelijk. De begeleider kan op vertoon van de begeleiderskaart gratis met de rolstoelbezoeker mee.

 

Ik wil zowel kaarten voor volwassenen als voor kinderen bestellen, kan dat?

Als u bij de gewenste voorstelling op koop tickets klikt, kunt u uw plaatsen selecteren. Wilt u kaarten voor zowel de normale prijs als voor de kinderprijs bij een voorstelling bestellen, klik dan eerst de prijssoort ‘basis’ aan en selecteer vervolgens het aantal stoelen dat u voor deze prijs wilt bestellen. Daarna klikt u op de prijssoort ‘Kind’ en selecteert u het aantal stoelen dat u voor deze prijs wilt bestellen. Voor de andere, niet geplaceerde zalen kunt u heel makkelijk aangeven hoeveel kaarten u voor de normale prijs en hoeveel kaarten u voor een andere prijs wilt bestellen.

 

Ik ben vergeten de kinderprijs aan te klikken. Wat moet ik doen?
Zolang u de bestelling niet heeft afgerond, kunt u in uw winkelmandje de prijssoort aanpassen bij ‘prijstype’.

Als u uw bestelling al heeft afgerond, dan kan het niet meer worden gewijzigd. U heeft de kaarten direct gekocht; ze zijn al verwerkt in ons kassasysteem. In dit geval kunt u contact opnemen met de UITbalie om de kaarten om te boeken naar een andere prijssoort.

 

Hoe betaal ik mijn internetbestelling?
Betalen kan via iDEAL, Podium CadeauKaart of creditcard.

 

Kan ik Podium Cadeaukaarten/Theaterbonnen gebruiken bij een internetbestelling?

De podium Cadeaukaart kunt u online gebruiken middels de codes op de achterkant van de kaart. Papieren theaterbonnen kunt u niet gebruiken bij een online bestelling. Dit kan wel aan de UITbalie in het theater. 

 

Hoe kan ik online mijn Podium Cadeaukaart verzilveren?

U kunt bij betalingsmethoden 'Podium Cadeaukaart' selecteren. Er wordt vervolgens gevraagd naar 2 codes: het kaartnummer en de veiligheidscode. De eerste staat duidelijk zichtbaar achterop de kaart, de andere staat verhuld achter een grijs kraslaagje. Indien u nog een bedrag dient bij te betalen, kunt u dat gewoon via IDEAL of creditcard doen.

 

Hoe krijg ik de gekochte kaarten in mijn bezit?

Dat is afhankelijk van de aflevermethode die u selecteert bij ‘Aflevermethode Details’.

Als u kiest voor e-tickets, krijgt u direct de kaarten via email in pdf-vorm toegezonden. Voor e-tickets betaalt u geen transactiekosten. Als u kiest voor aflevermethode post, krijgt u de kaarten thuis gestuurd. In dit geval brengen wij (ongeacht het aantal plaatsen) eenmalig € 3,00 transactiekosten in rekening. U ontvangt uw kaarten binnen 8 werkdagen. Als de boeking met 'aflevermethode post' binnen 8 dagen vóór de voorstellingsdatum plaatsvindt, sturen wij de kaarten niet meer op, maar bewaren wij de kaarten in het theater. U kunt ze dan afhalen aan de UITbalie.

 

Ik ben mijn kaarten verloren/vergeten. Wat nu?

Mocht u uw entreebewijzen zijn verloren of vergeten, dan verstrekken wij duplicaatkaarten.

 

Ik heb al een account, op welk moment tijdens het boeken van nieuwe kaarten moet ik inloggen?

Als u uw kaarten gekozen heeft en doorgaat naar ‘afrekenen’, krijgt u de mogelijkheid om in te loggen. Uw gegevens zullen na het inloggen zichtbaar worden.

 

De betaling met creditcard lukt niet.
Controleer de naam die op de creditcard staat, het kaartnummer, de vervaldatum van de creditcard en de CVC-code (de laatste drie cijfers op de achterkant van uw creditcard). Deze gegevens worden niet bewaard en alleen voor deze betaling gebruikt. Bij sommige banken is het invoeren van een pincode noodzakelijk om de transactie in gang te zetten. Lukt het nog niet, neem dan contact op met de UITbalie.

 

Wanneer wordt het geld van mijn rekening afgeschreven?

Wanneer u met creditcard betaalt, wordt het bedrag van aankoop van uw rekening afgeschreven zoals u dat met uw eigen bank heeft afgesproken. Met iDEAL wordt het bedrag vrijwel direct van uw bankrekening afgeschreven.


Hoe word ik abonnementhouder?
U wordt automatisch abonnementhouder als u 4 of meer voorstellingen per seizoen boekt. » meer

 

Kan ik mijn gekochte kaarten terugbrengen?

Gekochte kaarten (m.u.v. busreizen) kunt u kosteloos ruilen voor een andere voorstelling aan de UITbalie, of telefonisch, tot 24 uur voor aanvang van de voorstelling. 

 

Tevens kunt u kaarten retourneren tot 24 uur voor aanvang van de voorstelling. U betaalt dan alleen administratiekosten à € 6,00 per ticket als reguliere klant, of € 3,00 per ticket wanneer u abonnementhouder bent.


Kaarten voor voorstellingen met een (Euregionale) busreis of in de reeks ‘Bij de Buren’ kunt u tot één maand voor de voorstellingsdatum retourneren.

 

Waar bestel ik een serie-abonnement van de philharmonie zuidnederland?

De series van de philharmonie vindt u hier 

 

Ik ben 30 jaar of jonger en wil graag last-minute tickets kopen.

Iedereen die niet ouder is dan 30 jaar kan 48 uur van te voren van een (niet uitverkochte) voorstelling kaarten kopen voor € 10,00 per stuk. Deze zijn alleen verkrijgbaar aan de UITbalie, op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. Reserveren is niet mogelijk. De kaarten worden verkocht vanaf het moment dat de UITbalie opent om 12.00. Op locaties geldt dit vanaf een uur voor aanvang.

 

Ik wil een kinderkaartje kopen. Word er een leeftijdsgrens gehanteerd?

Voor kinderen tot en met 14 jaar hanteren wij een kinderprijs bij jeugd- en familievoorstellingen. De prijs varieert per voorstelling. 

 

Waarom moet ik mijn adresgegevens achterlaten?

Wij vragen uw adresgegevens om 2 redenen:

Als er wijzigingen zijn in uw geboekte voorstelling, kunnen we u daarover bereiken.
Als u de kaarten kwijtraakt, kunnen we altijd achterhalen dat u de rechtmatige eigenaar bent van de kaarten.

 

Kan ik ook telefonisch kaarten reserveren?

Telefonisch reserveren is mogelijk tijdens openingstijden (ma. t/m za. tussen 12.00 en 18.00) via 043 350 55 55. U kunt uw reservering binnen 2 weken afhalen bij de UITbalie. Als de voorstelling binnen de 2 weken plaatsvindt, kunt u uw kaarten afhalen tot een half uur voor aanvang van de voorstelling.

 

Ik heb een vraag die niet bij deze ‘veelgestelde vragen’ staat.

Geen probleem! Neem contact op met de UITbalie van het Theater aan het Vrijthof 043 350 5555 (ma t/m za van 12.00 – 18.00 uur) of uitbalie@maastricht.nl

- ----------------------------------- ---------------------------------------- -------------------------------- ------------------------ ------------- ----------------------------------- ---------------------------------------- -------------------------------- ------------------------ ------------