Voor wie nog niet gamet, is het hoog tijd te beginnen. De wereld van de toekomst is digitaal: een wereld die gamers helpen vormgeven. In Good Game (GG), geven zij zelf inzicht in de meerwaarde en de valkuilen van het gamen. Hobbyisten en professionele esporters bundelen hun krachten om al die zorgelijke volwassenen eindelijk eens uit te leggen hoe het zit. Met hun inbreng geven professionele theatermakers het publiek een game-ervaring in real life.
De gamewereld is oneindig rijk. Start je een game op, dan sta je binnen een paar seconden in een ander tijdperk, zet je de eerste stap op een andere planeet of kruip je in een andere huid. Je bent king of the hill of underdog, verbetert de high score van andere spelers, ontrafelt een mysterie, bouwt je droomhuis of overwint als team. Waar je ook naar op zoek bent, wat je ook mist: er is een game die het je geeft.
Een voorstelling gemaakt door gamers, ook voor wie er niets van snapt!
Laat je meeslepen door de ervaringen van een diverse groep jonge gamers. Professionele muziektheatermakers van het Geluid Maastricht, Studio 52nd en Asko|Schönberg verwerkten hun teksten, bewegingen en composities in een fysieke en muzikale voorstelling. Een ode aan de speler en het spel, een zelfbewuste reflectie op de invloed van gamen op je leven, maar vooral: een broodnodige break, AFK.
In het nagesprek bij de voorstellingen gaan we in op onze digitale levens. Hoe reguleren we onszelf? Voor ouders is na afloop ook een 'Good e-bag' beschikbaar met handvatten en tools om de gesprekken over gamen aan de keukentafel verder te voeren.
AINSI theaterzaal
Zet op wensenlijst
SpeL Dionisio Matias, Arne Luiting, Ayisha Siddiqi
Regie Gable Roelofsen
Dramaturgie Saar Vandenberghe
Artistiek advies Romy Roelofsen
Tekst Jonge gamers
concept, productie en educatie Studio 52nd
Lichtontwerp Ellen Knops
Choreografie Winston Ricardo Arnon
Compositie Brendan Faegre
Kostuumontwerp Kevin Pieterse
Decorontwerp Davy van Gerven
Beeld Ingrid Jongens