Theater aan het Vrijthof laat publiek met andere 'bril' kijken

Maastricht, maandag 12 mei 2025 — Met de lancering van het nieuwe theaterseizoen 2025-2026 presenteert Theater aan het Vrijthof zijn nieuwe campagne ‘Andere bril, andere kijk’. Met deze campagne wil het theater, in een tijd van onrust, polarisatie en individualisme, een appél doen op nuance en begrip door een ander perspectief te laten zien. Bekijk het eens door een andere bril — letterlijk! Het theater in Maastricht ziet het als een taak voor het theater om andere perspectieven te bieden, verhalen te vertellen en publiek met een nieuwe blik naar de wereld te laten kijken. 

 

Campagne ‘Andere bril, andere kijk’
Met de campagne ‘Andere bril, andere kijk’, lanceert het theater zijn nieuwe theaterseizoen door een rode (decoder)bril bij de nieuwe theaterbrochure te voegen. Met deze decoderbril laat het theater het publiek letterlijk voelen dat als je naar iets kijkt, in dit geval de cover van de brochure en afbeeldingen in het binnenwerk, je met een andere bril en dus een ander perspectief letterlijk iets anders kan zien, misschien iets meer en zelfs iets beters. “Met deze campagne hopen we dat mensen zich realiseren dat ieder individu met een ander perspectief naar iets kijkt. We zien het als Theater aan het Vrijthof onze opdracht om mensen diverse perspectieven te bieden en ze met een nieuwe blik naar de wereld te laten kijken”, aldus theaterdirecteur Brigitte van Eck.  

Elke voorstelling draagt bij aan een rijker inzicht
Ook in het nieuwe theaterseizoen 2025-2026 brengt het theater een veelzijdig programma dat inspireert, ontspant en uitdaagt. Elke voorstelling draagt bij aan een rijker inzicht over jezelf en de wereld om je heen. Brigitte van Eck: “Geïnspireerd door de quote van Michel Foucault: ‘Theater heeft de moed om andere perspectieven te bieden en ons met een nieuwe blik naar de wereld te laten kijken’ gaan we een mooi nieuw theaterseizoen tegemoet en hopen we dat ons publiek zo nu en dan met een nieuw perspectief naar huis gaat.”