Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag die niet bij deze ‘veelgestelde vragen’ staat? Geen probleem! Neem contact op met de UITbalie via 043 350 55 55.

Kan ik mijn eigen plaatsen kiezen?
U kunt bij zalen met genummerde plaatsen bijna altijd uw eigen plaatsen kiezen. Als u de voorstelling die u wilt bestellen op onze website heeft gevonden, staat er rechts in het scherm een knop met ‘Tickets’. Als u hierop klikt, verschijnt er bij 'geplaceerde' voorstellingen een zaalplattegrond, waar u uw stoelen kunt selecteren. Voorstellingen op externe locaties, zoals de Sint Janskerk, Cellebroederskapel en Kumulus zijn niet geplaceerd. Bij deze voorstellingen kunt u alleen het aantal stoelen selecteren.

Kan ik mijn eigen plaatsen kiezen in tijden van Corona?
In de periode september – december 2020 is het niet mogelijk om zelf uw plaatsen te kiezen in verband met de coronamaatregelen. De Papyruszaal wordt in vakken verdeeld en u kunt een vak kiezen. Er zijn 4 vakken in de zaal en 2 op het balkon. We kunnen geen vaste plaatsen garanderen. U kunt overal binnen het gekozen vak geplaceerd worden. Er zijn altijd 3 vrije stoelen tussen de huishoudens en er wordt steeds (om-en-om) een rij helemaal vrijgelaten. Zo garanderen we altijd een veilige afstand. Ook in AINSI is de zaal in deze periode ongeplaceerd, maar deze wordt niet verdeeld in verschillende vakken.

Waarom kan ik tijdens de online bestelling bij het kiezen van mijn stoelen geen losse stoelen vrijlaten?
Om te voorkomen dat er losse stoelen overblijven is dit niet mogelijk. Ons systeem is zo ingericht dat zoveel mogelijk mensen de voorstelling kunnen bezoeken. Kunt u hierdoor niet de stoel boeken die u wenst en is er geen andere keuze beschikbaar, neem dan contact op met de UITbalie op 043 350 55 55 of via [email protected].

Hoe bestel ik rolstoelplaatsen?
Rolstoelplaatsen kunt u niet via de website bestellen. Dit kan alleen telefonisch of bij onze kassa. In verband met de ruimte, kan er gevraagd worden naar de afmetingen van de rolstoel. Wij verzoeken u deze afmetingen bij de hand te houden. Alle zalen in Theater aan het Vrijthof en AINSI zijn rolstoeltoegankelijk. Zalen bij externe locaties soms niet.

De begeleider kan op vertoon van de officiële OV-begeleiderspas gratis met de rolstoelbezoeker mee. Indien u om een andere reden niet in staat bent om zelfstandig naar het theater te komen en u bent in het bezit van een officiële OV-begeleiderspas, dan kunt u aanspraak maken op een vrijkaart voor uw begeleider. Neemt u hiervoor contact op met de UITbalie op 043 350 55 55 of via [email protected].

Onze stoelnummers volgen elkaar niet op, zitten we wel naast elkaar?
Om de toegangsstromen in het theater te bevorderen is de Papyruszaal verdeeld in een even (rechts) en oneven (links) gedeelte. Heeft u bijvoorbeeld zaal links rij 1 stoel 1 en 3, dan zit u naast elkaar.

Kan ik via de website per bestelling meerdere voorstellingen kiezen?
Dat is mogelijk. Nadat u bij een voorstelling uw tickets en plaatsen heeft gekozen, kunt u in stap twee van het bestelproces (Betaal- en afleverwijze) op de knop ‘Winkel verder’ klikken. Vervolgens kunt u tickets voor een andere voorstelling kiezen. Deze worden toegevoegd aan uw winkelmandje bij de tickets van de andere voorstelling(en).

Ik wil zowel tickets voor volwassenen als voor kinderen bestellen, kan dat? 
Als u bij de gewenste voorstelling op ‘Tickets’ klikt, kunt u uw plaatsen selecteren. In het pop-upscherm kiest u vervolgens voor elke stoel welk ‘type’ tickets u wenst. Selecteer hier ‘Regulier’ voor volwassenen en ‘Kind’ voor kinderen. Voor de andere, niet geplaceerde, zalen kunt u heel eenvoudig aangeven hoeveel tickets u voor de normale prijs en hoeveel tickets u voor een andere prijs wilt bestellen.

Ik ben vergeten de kinderprijs aan te klikken. Wat moet ik doen?
Zolang u de bestelling niet heeft afgerond, kunt u teruggaan naar stap 1 van het bestelproces: Tickets- en plaatskeuze. Hier verwijdert u de stoel die het verkeerde prijstype heeft en selecteert u de stoel vervolgens opnieuw. U kiest in het pop-up scherm nu voor het prijstype ‘Kind’.

Als u de bestelling al heeft afgerond, dan kunt u uw keuze niet meer wijzigen. U heeft de tickets namelijk al gekocht en uw aankoop is direct verwerkt in ons kassasysteem. In dit geval kunt u contact opnemen met de UITbalie via 043 350 55 55 of [email protected] om de tickets om te boeken naar een andere prijssoort.

Hoe betaal ik mijn internetbestelling?
Betalen kan via iDEAL, Creditcard, Bancontact, Nationale Kunst & Cultuur Cadeaukaart, Podium Cadeaukaart, VVV Cadeaukaart of met de Geniet Later VOUCHER.

Kan ik Cadeautkaarten/Theaterbonnen gebruiken bij een internetbestelling?
Wij accepteren de Nationale Kunst & Cultuur Cadeaukaart, Podium Cadeaukaart en VVV Cadeaukaart online. U kunt met deze tickets betalen door in het betaalscherm de gewenste betaalmethode te selecteren. Papieren theaterbonnen kunt u niet gebruiken bij een online bestelling. U kunt deze wel gebruiken aan de UITbalie in het theater.

Hoe kan ik online mijn Podium Cadeaukaart verzilveren?
U kunt bij betalingsmethoden 'Podium Cadeaukaart' selecteren. Er wordt vervolgens gevraagd naar 2 codes: het kaartnummer en de PIN/veiligheidscode. De eerste staat duidelijk zichtbaar op de achterkant van de kaart, de andere staat verhuld achter een grijs kraslaagje. Vervolgens klikt u op ‘Cadeaukaart verzilveren’. Indien u nog een bedrag dient bij te betalen, kunt u dat gewoon via iDEAL, creditcard of Bancontact doen. Het is ook mogelijk om meerdere cadeaukaarten te gebruiken.

Ik heb een Geniet later voucher. Hoe kan ik deze gebruiken?
De code die vermeld staat op uw voucher kunt u verzilveren via onze website of direct aan de UITbalie. Als u tickets koopt via onze website, voert u de vouchercode in bij Stap 2: ‘Betaal- en afleverwijze’, ‘Gebruik Geniet later voucher / tegoedbon’.

U hoeft het bedrag niet in één keer te besteden. Het actuele (rest)saldo van uw voucher kunt u altijd opvragen bij de UITbalie 043 350 55 55 of [email protected] (let op: dit saldo vindt u niet terug in uw eigen account/’mijn theater omgeving’). Het is ook mogelijk om meerdere vouchers na elkaar te verzilveren. De voucher blijft 13 maanden geldig.

Hoe krijg ik de gekochte tickets in mijn bezit?
Dat is afhankelijk van de afleverwijze die u selecteert bij ‘Levering’ onder ‘Betaal- en afleverwijze’. Als u kiest voor e-tickets, krijgt u de tickets direct via een link in een e-mail in pdf-vorm toegezonden. Voor e-tickets betaalt u geen transactiekosten.

Als u kiest voor de aflevermethode post, krijgt u de tickets thuisgestuurd. In dit geval brengen wij (ongeacht het aantal plaatsen) eenmalig € 3 transactiekosten in rekening. U ontvangt uw tickets binnen 8 werkdagen. Vindt de voorstelling plaats binnen 7 dagen? Dan is verzenden via post niet meer mogelijk. U kunt in dit geval kiezen voor levermethode ‘tickets afhalen aan de kassa’. De tickets liggen dan op de dag van de voorstelling voor u klaar aan de UITbalie. hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Als u tijdens het bestellen van uw tickets een account aanmaakt, of al een account heeft bij Theater aan het Vrijthof, dan kunt u uw tickets ook inzien en downloaden in de online omgeving van Theater aan het Vrijthof. Om in uw online omgeving te komen klikt u op het ‘poppetje’ in het menu van de website

Wat zijn de voordelen van een account bij Theater aan het Vrijthof?
Met een account bij Theater aan het Vrijthof kunt u te allen tijde uw bestellingen inzien en uw tickets bekijken en downloaden. Daarnaast is het mogelijk om eenvoudig uw gegevens in te zien en te wijzigen. U kunt ook een wensenlijst samenstellen met voorstellingen die u graag wilt zien. U kunt een account aanmaken door op de homepage op het ‘poppetje’ in het menu te klikken en te kiezen voor ‘nieuw account’.

Ik ben mijn tickets verloren/vergeten. Wat nu?
Mocht u uw entreebewijzen zijn verloren of vergeten, dan verstrekken wij duplicaattickets. Neem hiervoor contact op met de UITbalie 043 350 55 55 of [email protected] Als u online tickets heeft besteld en een account heeft bij Theater aan het Vrijthof, dan kunt u uw tickets opnieuw downloaden in de online omgeving van het theater. Om in uw online omgeving te komen klikt u op het ‘poppetje’ in het menu op de website.

Ik heb al een account, op welk moment tijdens het bestelproces moet ik inloggen?
Als u in uw winkelmandje op ‘volgende’ klikt, dan komt u in stap 3 van het bestelproces: Identificatie. Hier kunt u inloggen, een nieuw account aanmaken, of doorgaan zonder account. Uw gegevens zullen na het inloggen in de online omgeving zichtbaar worden.

De betaling met creditcard lukt niet.
Controleer de naam die op de creditcard staat, het kaartnummer, de vervaldatum van de creditcard en de CVC-code (de laatste drie cijfers op de achterkant van uw creditcard). Deze gegevens worden niet bewaard en alleen voor deze betaling gebruikt. Bij sommige banken is het invoeren van een pincode noodzakelijk om de transactie in gang te zetten. Lukt het nog niet, neem dan contact op met de UITbalie 043 350 55 55  [email protected], of met uw creditcardmaatschappij.

Wanneer wordt het geld van mijn rekening afgeschreven
Wanneer u met creditcard betaalt, wordt het bedrag van de aankoop van uw rekening afgeschreven zoals u dat met uw eigen bank heeft afgesproken. Met iDEAL wordt het bedrag vrijwel direct van uw bankrekening afgeschreven.

Kan ik mijn gekochte tickets terugbrengen?
Gekochte tickets (met uitzondering van busreizen) kunt u kosteloos ruilen voor een andere voorstelling aan de UITbalie, of telefonisch, tot 24 uur voor aanvang van de voorstelling. Ruilt u tickets voor een duurdere voorstelling, dient u het verschil bij te betalen.

Tevens kunt u tickets retourneren tot 24 uur voor aanvang van de voorstelling. U betaalt dan alleen administratiekosten à € 6 per ticket als reguliere klant, of € 3 per ticket wanneer u abonnementhouder bent.

Tickets voor voorstellingen met een (Euregionale) busreis of in de reeks ‘Bij de Buren’ kunt u tot één maand voor de voorstellingsdatum retourneren.

Waar bestel ik een serie-abonnement van de philharmonie zuidnederland?
Op dit moment is het wegens corona-maatregelen voor seizoen 2020-2021 (nog) niet mogelijk om een serie abonnement van philharmonie zuidnederland te bestellen.

Ik wil een kinderkaartje kopen. Wordt er een leeftijdsgrens gehanteerd?
Voor kinderen t/m 14 jaar hanteren wij een kinderprijs bij familie- en jeugdvoorstellingen. Deze prijs varieert per voorstelling.

Waarom moet ik mijn adresgegevens achterlaten?
Uw adresgegevens zijn alleen verplicht als u ervoor kiest om uw tickets per post te ontvangen.

Kan ik ook telefonisch tickets reserveren?
Telefonisch reserveren is mogelijk tijdens openingstijden
Uw reservering blijft 10 dagen geldig. Heeft u uw reservering na 7 dagen nog niet bevestigd, dan ontvangt u een herinneringsmail. U heeft dan nog 3 dagen om de betaling te voldoen.